Reklama na Amazon - 6 wskazówek

6 wskazówek, które pomogą Ci zwiększać sprzedaż za pomocą reklamy na Amazon

Jedno pytanie, które konsekwentnie zadają sprzedawcy na Amazon, brzmi: „W jaki sposób wykorzystać reklamy PPC na Amazon, aby usprawnić wprowadzanie produktów na rynek?” Zazwyczaj sprzedawcy nie do końca potrafią korzystać z reklam PPC (ekosystem reklamowy Amazon jest stosunkowo najmniej znany wśród marketerów) więc kiedy wprowadzają na rynek produkty, starają się dotrzeć do grupy swoich lojalnych klientów poprzez social media, obserwujących markę, starają się także prowadzić sprzedaż i promocje poprzez w Google, Facebook. A wyniki były mniej niż optymalne, nie mówiąc już o słabych wynikach, stracie czasu i możliwości.

Skoncentruj się na stronie produktowej

jest to Twój landing page i traktuj ją jak największą przestrzeń reklamową (ponieważ nią jest) i postępuj zgodnie ze wskazówkami i sugestiami Amazon dotyczącymi optymalizacji listingu.

Powinna to być pierwsza rzecz, którą robisz, niezależnie od tego, czy uruchamiasz nowy produkt, uruchamiasz nową wersję już istniejącej, czy tylko próbujesz zwiększyć konwersję. Tworzenie lub aktualizowanie karty produktu, która spełnia wszystkie standardy oznacza dla algorytmu Amazon, że jesteś solidnym sprzedawcą z solidnym produktem (i że postępujesz zgodnie z zasadami). Pamiętaj, że słowa kluczowe używane na listingu powinny pasować do słów kluczowych PPC.

Jeśli naprawdę chcesz stworzyć wyróżniającą się stronę produktu, wypróbuj Enhanced Brand Content. Jeśli pomyślnie zarejestrowałeś produkt w Brand Registry Amazon, masz dostęp do tej funkcji, dzięki której możesz zamienić swój listing w potężnie działający mechanizm do konwersji użytkowników na zakup.
Możesz sprzedawać więcej ORAZ zbudować swoją markę na Amazon. Jeśli nie jesteś zarejestrowany i masz własną markę, pamiętaj, rejestracja w Amazon Brand Registry pomaga chronić twoje produkty i markę oraz odblokowuje dostęp do wielu korzystnych funkcji, zwłaszcza jeśli chodzi o kwestie wizerunkowe ważne dla Twojej marki i ważne aby wyróżnić się w przestrzeni reklamowej Amazon.

Zdobywaj recenzje, buduj social proof

To nie reklama PPC, ale ważny element, bez którego nie masz szans na zbudowanie sprzedaży i promocję swoich produktów. Oto dlaczego: algorytm Amazon, podobnie jak kupujący, preferuje produkty z dobrymi recenzjami. Szuka dowodu, że twój produkt jest wysokiej jakości. Nawet kilka recenzji może przekonać algorytm na twoją korzyść. Ale uzyskanie recenzji może być trudne, bez względu na to, jak dobry jest twój produkt. Nie zniechęcaj się, jeśli nie masz recenzji. Wypróbuj Early Reviewer Program i wykorzystaj Amazon Vine.

Wróć do podstaw

Kiedy używasz Amazon Advertising do uruchomienia sprzedaży produktu, zawsze najlepiej jest wrócić do podstaw. Wróć do swojego produktu. Znasz jego funkcje i zalety. Ale spójrz też na swoją konkurencję i jak opisują swoje produkty w swoich ofertach. Zobacz jakie sowa są popularne w tej kategorii. Użyj ich jako początkowych słów kluczowych w kampaniach z ręcznym kierowaniem w ramach reklam sponsorowanych produktów Amazon. Jeśli naprawdę chcesz sięgnąć głęboko i znaleźć skuteczne słowa kluczowe, analizuj wyniki, sprawdzaj, które słowa kluczowe powodują kliknięcia, które konwertują, wypróbuj każdy sposób kierowania reklam Broad, Phrase, Exact, aby uzyskać szczegółowe informacje na temat tego, które słowa kluczowe zapewniają najlepsze wyniki.

Nie rezygnuj też z automatycznych kampanii! Kampanie z automatycznym kierowaniem to świetny sposób na znalezienie nowych, oryginalnych, wyszukiwanych haseł dla swoich ofert. To wgląd w to, jak kupujący Amazon szukają twojego produktu. Gdy dowiesz się o zachowaniach kupujących, cofnij się do kroku pierwszego i zaktualizuj swoje oferty w oparciu o te wyniki.

Nie zapominaj, że Amazon to system pay to play

Amazon jest bardziej skłonny faworyzować kampanie o większych budżetach, ponieważ zwiększone wydatki są korzystne dla Amazon. Nie oznacza to, że musisz przekroczyć strefę komfortu budżetowego, ale musisz być gotów wydawać pieniądze, aby zarabiać pieniądze. To samo dotyczy ofert. Możesz stosować mniejsze stawki w swoich automatycznych kampaniach, ale ręczne kierowanie na słowa kluczowe może (i będzie) być droższe, ponieważ tu masz większą kontrolę.
Elastyczność i większe wydatki pozwala także uzyskać więcej danych w krótszym czasie.

Bądź cierpliwy

Pamiętaj, że rozpoczęcie reklamy produktu Amazon w celu wprowadzenia produktu na rynek (lub nowej marki) zajmuje dużo czasu. Nie możesz skonfigurować kampanii i spodziewać się, że wyniki pojawią się w ciągu kilku dni. Sprawdzaj swoje kampanie co 2-3 dni. Pozwól, aby kampanie reklamowe były wyświetlane przez co najmniej 14 dni, zanim wprowadzisz w nich zmiany.

I niech przemówią dane. A jeśli nie widzisz pożądanych wyników dla kluczowych słów kluczowych, wróć do swojego produktu i jego opisu. Pracuj nad optymalizacją. Spójrz na wyszukiwane hasła i zobacz, jak klienci robią zakupy dla Twoich produktów.

Zasadniczo nie twórz wpisu dotyczącego tego, co robi produkt, buduj go wokół rozwiązania, które zapewnia problem lub zapytanie kupujących.

Wciąż optymalizuj

Celem reklamy produktów Amazon jest dostarczanie danych i większej wartości z czasem. Oczywiście musisz wyeliminować zmarnowane wydatki na reklamę. Jeśli masz słowa kluczowe, które się nie konwertują, wyklucz je. Dzięki temu pieniądze zostaną wydane na zwycięskie słowa kluczowe.

To jest cykl. Trendy zakupowe cały czas się zmieniają. Sposób, w jaki klient przegląda podczas wakacji, jest inny niż w przypadku, gdy przegląda on z impulsu lub konieczności (lub podczas pandemii). Nigdy nie licz kampanii reklamowej produktu Amazon jako w pełni zoptymalizowanej ani nie zakładaj, że zrobiła wszystko, co mogła dla Ciebie. ZAWSZE jest miejsce na większą optymalizację i poprawę, osiągnięcie większej rentowności, od wprowadzenia produktu na rynek do dojrzałości produktu. I pamiętaj, że Amazon zmienia się każdego dnia, więc nie trzymaj się status quo i oczekuj, że będzie działać wiecznie.